ads

Thursday, July 19, 2012

Khas Untuk Wanita-Wanita

Salam..



WARNING!!




 Jika anda seorang yang cepat terasa, suka mengata belakang, suka cari salah orang tanpa mengenalpasti kesalahan sendiri, tak boleh terima teguran dan lain-lain yang sewaktu dengannya, SILA JANGAN TERUSKAN PEMBACAAN ANDA kerana artikel ini menggunakan ayat yang kasar dan mungkin mengguris hati. Artikel ini ditujukan khas kepada semua perempuan termasuk diri saya sendiri. Terima kasih atas kerjasama anda!













* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *











Selalu kita dengar pasal perempuan ni bersifat pembersih, rajin, suka mengemas. Kan? And lelaki pulak terkenal dengan sifat diorang yang malas, tak tahu mengemas, dan pengotor. Betul tak?


Ni dapur rumah lelaki

Ni dapur rumah perempuan





Kalau korang rasa caption setiap gambar kat atas ni betul, 

YOU ARE WRONG!!!!!!!!!!!!!



Bagi aku, dua-dua macam dah tak ada beza dah..


Ni dapur rumah lelaki

Ni dapur rumah perempuan


Nak tau kenapa? Nak tau kenapa??
Meh aku bagitau.

Sebab, TAK SEMUA PEREMPUAN ZAMAN SEKARANG RAJIN, PEMBERSIH, DAN SUKA MENGEMAS. That's it!



Cantik mana pun kau, tinggi mana pun pelajaran kau, apa pun pangkat kau, berapa pun usia kau, semua tu bukan satu alasan untuk aku tak berani untuk menegur. Bukan nak cakap yang aku ni RAJIN GILA BABI sampai tak boleh tengok kotor langsung. Hello, you can come to my rent house, look at my messy bed lah if you dare. 

Tapi, setidak-tidaknya, jaga lah tempat-tempat yang orang lain guna pakai jugak. Contohnya ruang tamu and dapur. Jaga la sikit kebersihan tempat-tempat tu. Sekurang-kurangnya buanglah sampah yang dah penuh dalam tong sampah tu. 

Ini tidak. Your housemate is NOT YOUR FUCKING SLAVE TO CLEAN UP YOUR LAZY DUMB ASS MESS! Unless you pay your housemate to do so lah kan?

Pelbagai note tentang kebersihan telah ditampal kat dinding rumah, pun tak jalan jugak. 

Agaknya macam mana kehidupan perempuan yang seperti itu di alam perkahwinannya nanti? Adakah terjaga  kediaman mereka? Macam mana nanti nak jaga suami dan anak-anak? Adakah terjaga makan pakai mereka? Untung laa kalau boleh bayar orang gaji untuk uruskan semua hal dalam rumah kan?

Kesian kat boypren/tunang/balak/whatsoever tu yang hanya mencintai perempuan hanya dari luaran dan paras rupa sedangkan mempunyai attitude buruk, tidak menjaga kebersihan dan tak memberi kerjasama yang baik dalam maintaining kebersihan. That's pathetic..!


Soooo... Setuju tak kalau aku cakap tak semua perempuan pembersih sekarang? Ada yang nak bangkang? Who wants to prove me wrong? Silakan.





Pictures: Credit to Google Images.





No comments:

Post a Comment