Tuesday, April 3, 2012

Bila Bakal Mak Mertua Request...

Salam..


Yes, its Nasi Goreng Ayam.


Aku tengah risau ni.. Selalunya, masak untuk diri sendiri, lantak la sedap ke tak sedap janji kenyang. Tapi bila bakal mak mertua dah request, automatically aku menjadi seorang yang tak pandai masak langsung. Skill memasak secara bujang telah hilang serta merta T_T.


Macam mana kalau aku masak tak sedap? Macam mana kalau nasi goreng aku terlebih garam? Macam mana kalau aku terlupa letak garam?? Halaaa..!!! memang la senang masak nasi goreng oii, tapi bila nak diuji oleh bakal mak mertua, takut woo.. Seolah-olah sedang memasuki rancangan Hell's Kitchen. Salah masak, kena maki. T_T


So, dengan segala teknologi yang ada depan aku ni, aku cari balik resepi-resepi yang lebih better untuk dimasak nanti, dengan harapan nasi goreng aku akan improve. Aku sedar selama ni masakan aku tak sedap wuuuwuuuu T_T.


Hope, nasi goreng ayam aku akan jadi cantik and perfect macam ni..




atau macam ni



Hope so. T_T









Pictures: Credit to Google

No comments:

Post a Comment