Monday, October 31, 2011

Halaaaaaaaaaaaaa.... @_@



Salam..










O
k, sempena Monday Blues ni, aku nak buat sesi melepaskan perasaan jap..




Sebenarnya aku kurang suka bekerja di bawah orang. Lebih-lebih lagi bila dah bekerja bidang marketing and sales ni. Mengharapkan commission sebagai gaji bulanan. Agak berat pada bulan pertama untuk mendapat closing walaupun sorang. Yes, aku lebih suka bekerja sendiri. 






Haihh.. Apalahh nasib.. T_T


Meminjam kata-kata Chicken Little dalam movie Chicken Little (macam pelik je ayat ni), Today Is A New Day. Tapi macam mana kalau hari-hari sama je? Hari-hari asyik muka yang sama je lalu lalang depan kaunter, dah tentu-tentu la taknak walaupun hanya nak buat kaji selidik.. T__T 


Ada tu pulak, nampak je aku berdiri depan kaunter, terus lari taknak lalu depan aku.. Takut kena sain and bayar macam-macam.. Hello, kalau aku ni kerja MLM boleh la kau lari, dah tentu-tentu la MLM tu haram.. =.=


Tapi aku kerja Takaful kot! Kalau dah ada takaful, xpe lagi.. Ni, kalau takaful pun korang tak tau ape kebenda lepas tu nampak agen takaful berdiri depan kaunter, terus korang tutup pemikiran korang pasal benda baik tu. 


Nanti, bila dah masuk hospital, jangan baru nak rasa menyesal tak ambil takaful masa korang masih sihat dulu.


Bila dah sakit tenat, jangan baru nak rasa menyesal tak ambil takaful masa masih sihat dulu.


Bila dah ada anak and anak perlukan kewangan untuk sambung belajar, jangan baru nak rasa menyesal masa anak korang masih kecil dulu.


Bila dah meninggal dunia, jangan sampai waris korang ditinggalkan tanpa ada apa-apa untuk menanggung kehidupan diorang.


Bila dah meninggal dunia, jangan sampai segala amal jariah korang tergantung sebab hutang-hutang yang korang buat masa hidup dulu.


Senang cerita, Jangan dah HUJAN baru nak MENYESAL TAK BAWAK PAYUNG!!  (mentang-mentang sekarang musim hujan.. =.=")




Ada faham???





















P/S: Actually just nak cakap, baik korang amek Takaful demi masa depan korang yang lebih terjamin. Anything, just contact me on Facebook : search = Zaty Arifin  atau Twitter : @zatyarifin

P/S: Ingat masa depan korang, mak ayah korang, dan orang-orang tersayang.. :3

No comments:

Post a Comment