Monday, August 15, 2011

Iftar With The Bandshop Family

Salam..



Siap ada flyer..! 


According to the flyer above, tarikh Iftarnya ialah pada 13 Ogos 2011.. Namun, Iftar dalam flyer di atas, aku tak pergi pun.. Haha! Iftar yang aku maksudkan ialah Iftar pada hari sebelumnya iaitu 12 Ogos 2001, hari Jumaat. Bukan sebab Iftar dalam flyers tu tak jadi, cuma mereka memang suka bukak puasa ramai-ramai berulang-ulang kali. Hahaha! *memandai je aku buat teori.

Ini pengalaman pertama aku berbuka dengan Bandshop family. Mulanya aku tak pergi pun sebab malas nak ganggu Syamim dengan kawan-kawan dia. But last minute Fatma Shada tweet Syamim suruh bawak aku skali. Apa lagi, kelam kabut cepat-cepat mandi siap semua dalam masa beberapa minit sebelum Syamim sampai. Haha!

Hari tak selalunya cerah. Petang tu hujan agak lebat masa on the way ke studio. Jalan pun slow-slow je. Akhirnya sampai juga ke Bandshop Studio. Tak ada siapa kat studio melainkan OneJet and Ax. Sementara nak tunggu masa nak gerak ke tempat berbuka, aku and Syamim main PS3 jap, game Naruto. *Syamim yang terer tu pun boleh kalah dengan aku hahaha!

Hampir waktu berbuka, kitorang pun gerak pergi ke kedai Char Kuey Tiow sedap gila ouh kat  Cheras. Haha! Gila sesak la jalan lebih-lebih lagi time-time hujan. Kitorang sampai kedai tu pun betul-betul dah berbuka. 

Ok, penuh gila kedai tu, meja dah habis panjang dah boleh buat persidangan politik dah cite dia.

Tok ketua di meja persidangan itu ialah Ayed. Ada yang aku kenal, and ada jugak tak kenal. Aku masih baru lagi dengan diorang ni semua Tapi diorang ni semua ok. Nampak je macam ganas tapi baik-baik semua. ^_^

Aku kat hujung tu bertudung hitam sedang berfacebook dan bertwitter.. Haha!





Memang panjang gak la meja.. =.="


Kedai ni nampak je macam warung tepi jalan, tapi I'm promise you, Char Kuey Tiow dia sedap! Nasi lemak ayam dia aku belum pernah try, maybe one day aku akan try jugak.

Lepas berbuka, aku dgn Syamim balik studio sebab BFL akan jamming pukul 10 pm. 

Pada keesokan harinya, baru la Iftar yang sebenar berlangsung seperti dalam flyers di atas entry ini. ^_^





P/s: Gambar-gambar ni semua Syamim yang bagi, dia cilok dari Facebook sape ntah.. Hehe..

No comments:

Post a Comment