Thursday, March 3, 2011

Faculty Communication And Media Gala Dinner

“Pada tarikh 28 february 2011, satu event telah berlangsung di De Palma Hotel Shah Alam, anjuran Semester 6, Fakulti Komunikasi dan Media, Unisel Shah Alam.” 

Haa, amacam? Ayat aku macam wartawan tak?? Hehe..

Alhamdulillah, aku sempat hadir jugak walaupun rushing gile balik kerja pukul 6.40, sampai rumah terus gelabah sebab Tasha nak jemput pukul 7.45..!!! Make up pun ala kadar je, baju pun simple. Maleh den nak shopping2. Takde mood nak shopping. 

Pergh, nasib baik sempat siap sebelum Tasha sampai. Akhirnya, Elantra pun meluncur laju memecut ke arah Shah Alam. 

Sampai jugak kat Gala Dinner kat Ballroom De Palma. Aku jumpa Dyn Amin yang sekarang tengah mengandung 4 BULAN..!! Tahniah, Dyn..!! Aku happy sangat2 dengar berita tu. Risau je bila tengok dia turun tangga, malang kan tak berbau plak. Huhu..

Melangkah masuk ke ballroom, terasa macam banyak mata memandang. Segan gilak! Nasib baik masuk dengan Tasha, Reen and Dyn. Tak la segan sangat. Se’table’ pulak dengan Mus and Fahmey. Hahah, rindu kat diorang! Dari jauh nampak Jia. Pergh, dah macam Hana Tajima Malaysia! Gua suspect lu beb! Nampak jugak Farahin and Yayang. Pergh, Yayang glamer habis..!! Nampak lagi muka2 yang aku kenal and ada yang tak kenal. Suasana dalam ballroom tu memang glamour habis, ok! Baju semua cantik2 belaka. Dah macam kat dalam Anugerah Bintang Popular rasanya. Dengar cerita ada yang pakai baju harga RM 2 000! Siapakah orang itu? Itu aku tak tau. 

Seronok dapat bersama balik dengan kawan2 seperjuangan time kat unisel. Walaupun ada yang tak join dinner tu, tapi at least dapat jumpa muka2 yang dah lama tak nampak especially junior. Acara malam tu agak menarik, especially Aci Aci Buka Pintu. Ketawa terkekeh2 aku tengok. Tak tinggal jugak junior junior aku yang dance lagu Gee (Girls Generation), Sorry-sorry (Super Junior) and Nobody (Wonder Girls). Boleh tahan la diorang menari. Dean List’s Award pun ada jugak. And kemuncak event tu, Jia menyanyi dengan classmate degree dia named Diana (if i’m not mistaken) dengan mengalunkan lagu Beloved, Betterman, and Sway. Tak silap ade lagi 1 lagu tapi tak ingat lagu apa.

Event habis kul 11.30pm. Tapi still ramai lagi kat ballroom sebab nak bergambar. Sama jugak la dengan aku, rindu nak bergambar dengan budak2 class. After puas bergambar, Jia ajak lepak. So kitorang pergi la ke Hailam Kopitiam seksyen 7. Tapi sayangnya aku tak boleh lama sebab aku dikehendaki bangun pukul 5 PAGI sebab kena meet up kat office pukul 6.15 am untuk Healthy Kids Program. So sorry u’olls sebab I tak boleh lepak, I kena fokus on my commitment now. Nak lepak, weekends ek. Hehe.

Akhirnya, sampai rumah pukul 1.30am dihantar oleh Annie Natasha, Reen Aminuddin dan Diyana Amira. Thanks so much u guys..! 



p/s- planning for a vacation..

No comments:

Post a Comment