Monday, March 7, 2011

Do i need a vacation?

Ber’title’kan seperti diatas, aku translate dalam BM pulak. Adakah aku perlukan percutian? I’m planning a vacation. Aku nak pergi ke tempat yang menenangkan fikiran sambil menikmati kehijauan alam sekitar atau tempat bersejarah dan tak ada kebisingan kota. Hmm.. Aku dah fikirkan banyak tempat dan dah survey hotel or chalet. Just sekarang nak decide je mana nak pergi. 

Maybe aku akan ambil cuti beberapa hari sempena cuti sekolah ni memandangkan time cuti sekolah la masa yang sesuai untuk ambil cuti sebab tak ada program berkaitan dengan sekolah or tadika. Memang masa yang ditunggu2..! Hope sangat-sangat nanti kalau aku apply cuti, Boss akan approve. If he approve, i’ll really appreciate it!

Sebab-sebab aku perlukan percutian ialah aku dah stress dengan tekanan-tekanan yang berlaku sejak akhir-akhir ni. Contohnya komitment kerja dan sebagainya. So, bila dah hari2 tekanan, lama2 aku boleh jadi gila. So, sebelum aku jadi gila, aku perlu menghindarkan perkara itu daripada berlaku. Haha! Amacam ayat aku macam penasihat tak? Huhu. So, salah satu cara untuk menenangkan fikiran ialah dengan percutian. Maybe dengan pergi bercuti, aku akan happykan diri dan kembali bersemangat bila start kerja semula.

I’m planning to go for vacation alone. What? Tak caya ek? Apa, ingat perempuan tak boleh travel sorang-sorang ke? Haa, jangan pandang sebelah mata. Aku akan buat apa yang aku suka selagi tak menyalahi undang-undang. Aku rasa aku dah tau nak pergi mana. So, nanti just tunggu je la entry yang bakal aku postkan tentang percutian aku di masa-masa akan datang. InsyaAllah.. Daa..!!

2 comments:

  1. ok fine.pi la sorg2.x pyh nk contact2 aq lgi.bye.

    ReplyDelete
  2. haha!! ala, nnt ko dah dapat gaji,, kite g holiday sama2 nak?? hehe..

    ReplyDelete