Monday, January 24, 2011

love your tummy everyday!

Sejak kerja kat Versatrend as Event Assistant ni, banyak benda yang aku kena belajar. Aku kena menjadi lebih mesra dengan orang, berani bercakap, belajar menepati masa dan banyak lagi.

Event yang tengah berlansung sekarang ni ialah Vitagen Healthy Tummies Program which is Versatrend jd secretariat utk event ni. Program ni berlangsung sepanjang tahun dimana kitorg akan pergi ke tadika2 seluruh semenanjung Malaysia utk jalankan program ni. We have to educate children about healthy tummy and ajar diorg pemakanan yang sihat. 

Tentang belajar utk menjadi lebih mesra tu, memang sesuatu yang agak kekok bagi aku. Ye la, dalam kelas masa study dulu, aku ni mmg senyap je.. Aku ni memang pendiam dan hanya banyak cakap dengan org yang rapat dengan aku je.. Ramai org cakap aku sombong tapi sebenarnye aku ni pemalu.. Hiks..! Adeyh! Ok2, sambung.. Since aku kena pergi ke tadika2 ni, aku kena belajar menjadi lebih ramah dan mesra.. Means, aku kena jd kakak yang mesra..!! erk! (=_=")

Antara ayat2 yang selalu aku gunakan masa presentation.. (sila baca dengan nada yang mesra ala2 bercakap ngan kanak2 gitu ye?) :-

"Kids, you have to love your tummy everyday!! Show me where's your tummy..!!!!"

"Can you show me how to wash hand??"

"You're right..!! So clever..~"

"You can share Vitagen with your mummy, daddy, sister, brother, friends, even your teacher...!!!"

Err.. Tu antara ayat2 mesra yang aku perlu ucapkan almost everyday. Agak2, cukup mesra x? (=_=?) Memang x dinafikan, ade yang gelak dan tak percaya bile dengar cite aku ni time diorang tanye keje aku macam mane.. Antaranya ialah Jia and Pecai.. Grr~ (korang ni kan.. T_T) Tapi xpe.. As long as aku boleh belajar utk memberanikan diri dan bersuara. Kalau dulu masa bergelar student, aku sangat gugup bile turn aku utk presentation. Lebih2 lagi bile presentation in English. Lutut ni ketar2 beb..! So, now is my opportunity to improve my communication skill in English.. Aku rasa happy bila kanak2 tadika tu sume respon bile aku tanye soalan2 kat diorg. ^_^

So, ape yang aku boleh cakap buat masa ni ialah, aku mula suka dengan kerja aku dan aku enjoy bila dapat bermesra dengan budak2. Rasa best..! Patut la Tasha nak jadi cikgu tadika.. hiks..!



Captain Vitagen said:- Dont forget to drink Vitagen everyday!!




2 comments:

  1. ada tk website company VersaTrend ni?

    ReplyDelete
  2. Alamak, sorry! baru perasan la.. Sorry, saya dah lama meninggalkan company ni, so x tau la sekarang diorang ada website or tak.

    ReplyDelete