ads

Thursday, August 12, 2010

Rumah terbakar, panggil bomba...!


7.8.2010

Sebenarnye, bukan rumah tapi kereta. Hehe.. Kejadian ni berlaku masa aku tengah get ready untuk photoshoot outdoor wedding kat Putrajaya. 


nampak tak asap tu?


Mula-mula, aku x perasan apa2 bunyi letupan or whatever. Then, aku ternampak asap kat sana. Terasa macam nak pergi. Then, papa and mama mcm tau2 je aku nak pergi sana, so diorang pun ajak la..


Sampai je kat sana, ha amek kau! Sebuah kereta nasional Negara, WAJA, sedang berasap. Tak tahu apa punca. Nak kata accident, x nmpak pun lain2 kereta yg bertembung. Mybe enjin panas sangat kot. So, diingatkan kepasa SEMUA yg suka sangat bawak kereta laju2, BERHATI-HATI ketika sedang memandu. Kereta anda boleh meletup bila2 masa saja. Kahkahkah..!



Ok2, sambung balik. Kereta tu mula2 berasap. Then bila bomba sampai, diorg try nk padamkan asap tu dengan menghalakan hos air ke arah enjin kereta. Tapi lagi banyak plak asap yg keluar. Sikit2, api mula marak kat bahagian enjin and terus kereta tu terbakar. Time tu, dah ramai yang menjauhkan diri dari kereta tu. Aku plak still lagi amek gmbar.


nampak tu api dah mula marak.
 amek kau terbakor..!!

Then, tiba2.. “JAUH..!! JANGAN DEKAT!! API DAH MARAK! PERGI DARI SINI!!!!!” amboih, abang bomba ni.. menjerit plak dia kat aku and org2 yang dekat kat situ.. hehe.. Tapi betul la. Kang kot tiba2 kereta tu meletup, tak ke naye? Ape pun, THANKS ABANG BOMBA.. ANDA MEMANG PENYELAMAT! Hehe..


Dengan terjadinya kejadian tu, kawasan masjid telah berubah menjadi seolah2 tempat pengkebumian yang menyeramkan. Mana x nye, dengan effect asapnye, bau terbakarnye, kabusnye. Haha..! Ok, its not funny.


Aku meninggalkan tempat kejadian dengan macam2 tanda tanya dan soalan. “Macam mane kereta tu boleh terbakar?” “Mana owner kereta tu?” “Agak2, kalau aku jadi wartawan, macam ni ke kerja aku nanti?” hehe..


No comments:

Post a Comment